måndag 7 oktober 2013

Läxor

Jag tillhör dom som tycker barnen inte borde ha läxor.
Läxor för mig är om barnen kanske inte hunnit med det dom ska under veckan. Då kan dom få ta med hem och göra klart. Annars tycker jag nog att skolarbetet stannar i skolan. Efter skolan är det ju barnens fritid och då ska dom inte behöva sitta och våndas över en massa läxor.
En del barn har ju även fritidsaktiviteter efter skoltid som också ska hinnas med.
Det är vad jag tycker. Sen får andra tycka som dom vill.



2 kommentarer:

  1. Jag är så kluven till läxor. Jag ger sällan läxor själv. Det blir mest att läsa igenom i boken det jag har gått igenom på lektionen.
    Jag gillade att göra läxor, när jag själv gick i skolan. I högstadiet och gymnasiet ägnade jag 2-3 timmar varje kväll. Hur det känns att tjata på barnen att de ska göra sina läxor vet jag ännu inte hur det är.
    Om läxor ges så är det viktigt att det är en läxa som barnet klarar av att göra utan hjälp.

    SvaraRadera
  2. Ja här hemma är det ju inte så att det jublas över läxorna precis.
    Det är ofta det måste tjatas.
    Till slut gör hon sina läxor och dom lämnas in i tid.
    Men jag önskar att det var enklare.

    SvaraRadera