söndag 11 september 2011

Vad andra tycker och vill

Jag ska sluta påverkas vad andra tycker jämt.
Ibland kanske jag gör något fast jag egentligen inte vill.
Inte kanske för att jag inte vågar utan för att jag vill inte ha något tjafs.
Men det ska jag sluta med. Jag ska göra det jag tycker är rätt för mig och Isabelle.
Om den/dom andra inte tycker samma så är det deras åsikt och den respekterar jag. Men det får inte bli på bekostnad av att jag gör något som jag inte vill för att behaga andra.
Självklart så ska jag ju inte helt sluta lyssna på andra men jag ska göra det jag tycker känns rätt för mig.
Inte låta andras åsikter styra min val om jag inte vill.

2 kommentarer:

  1. Helt rätt, det är ett stort steg som inte är helt lätt att ta men ju mer man över på det desto bättre går det och framför allt ju bättre mår man som människa när man orkar o vågar gå sina egna vägar *kram*

    SvaraRadera