söndag 4 september 2011

Fotbollsförälder

Varje år får lagen i fotbollen tilldelat en vecka var att stå i cafeterian ner vid idrottsplatsen.
Den här veckan var det F03/04 tur.
Vi hade tur som bara fick lördagen och söndagen. Oftast så kan det vara onsdag, fredag lördag och söndag.
Jag sa iaf att jag kunde söndag förmiddag.
Så klockan 9 infann jag mig där. En annan mamma som även är ledare skulle möta upp mig och öppna och visa hur det gick till.
Jag hade bett att inte få stå själv då jag verkligen avskyr att ha hand om kassan.
Nåja efter en stund dök en av tjejernas pappa upp. Han var där till 11 sen behövde han iväg på annat.
Tjejerna var iväg på bortamatch så jag blev själv kvar i fiket. Men det gick bra.
Vid 12.30 kom tjejerna och föräldrarna tillbaka. Tjejern hade vunnit med 5-3!
Mest glad var jag att Isabelle hängde med och spelade. Hon har kommit i en svacka och vill inte riktigt. Men när alla försvann ångrade hon sig så vi sprang efter och hann upp den siste i ledet.
Sedan var det ju förstås kul att komma tillbaka och stå i fiket. Så istället för att gå hem 12.30 så gick vi hem 15.30! Under protester ;)
En händelserik helg har det varit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar