fredag 30 augusti 2013

Sjukskriven

Jaha så har jag blivit sjukskriven för första gången i mitt liv. Ja förrutom i höstas då jag var alldeles slut efter en bihåleinflammation och blev sjukskriven två dagar.
Nu är det två veckor. Minst två veckor sa läkaren. Har fått sköldkörtelinflammation.
Hade en puls på 130 när jag kom till doktorn. Borde legat på 60-70.
Så nu får jag kortison mot inflammationen och medicin för min för höga puls.
Nästa fredag ska jag tillbaka till sjukhuset för nya prover och på måndagen ska jag träffa läkaren och få höra hur jag mår. Om jag får börja jobba eller om det blir fortsatt sjukskrivning.
Febern har försvunnit i allafall men har inte så mycket ork. Att gå till affären tar på krafterna. Flåsar som jag hade varit ute och sprungit minst en mil. Jag hoppas att det snart blir bra det med.
Första veckan har jag bara legat i soffan och tagit det lugnt och kollat på tv och slumrat till.
Nästa vecka hoppas jag att det blir ännu bättre.
Nu blir det soffan och lite mer tv-tittande med dottern.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig! Det låter riktigt jobbigt!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du kryar på dig snabbt

    SvaraRadera
  3. Tack såmycket. Ja att inte ha sin vanliga ork är ganska jobbigt. Simpla saker som att dammsuga eller lägga in tvätt tar på krafterna och jag behöver vila. Jag hoppas att det snart vänder. På fredag är det dags för nya prover och nästa måndag ska jag träffa läkaren igen för att se hur jag mår.

    SvaraRadera