måndag 22 augusti 2011

Trasig kyl

Imorse när jag plockade fram till frukosten tyckte jag att smöret var ovanligt mjukt.
Kände då i kylskåpet att det inte var något kallt.
Mycket av sakerna var lite ljumna.
Så det var bara att ringa bovärden.
Ja dom kom och tittade. Men få ett nytt?
Nä det ska ju stambytas om ett par år!
Men hjälp, jag kan ju inte vara utan kylskåp tilll våren 2013!
Nä men dom reparerar det.
Fint.
Fast jag tror det blir billigare för dom att fixa ett nytt.
Det jag har nu är bytt i början av 90-talet.
Jag lämnade ner nycklar och hoppades att dom skulle fixa det idag.
Nä vaddå idag, det var inte säkert.
Visst kyl/frys och spis är prio ett men jag är ju tydligen inte den enda.
Återstår väl och se om dom kommer imorgon.
Dåligt skött tycker iaf jag att det är.
Tur att det inte var nypåfyllt mitt kylskåp.

2 kommentarer:

  1. Riktigt illa skött, hur har dom tänkt sig att ni ska klara er kylförvaring ??
    Hoppas att det löser sig snabbt *kram*

    SvaraRadera
  2. Dom kom igår. Så nu har jag ett fumgerande kylskåp igen.

    SvaraRadera