lördag 28 maj 2011

Städa städa...

...varje fredag ;)
Idag var vi iväg och skulle shoppa. Blev väl inte som det var tänkt.
Vi skulle åkt till stan, lite tokigt en löningshelg och Stockholm maraton.
Men då ringde grannen och frågade om vi skulle med till Kungens Kurva. Det lät ju bättre eftersom dom butiker vi tänkt besöka finns ju där.
Först in på Toys r´us där Isabelle fick handla för sin månadspeng.
Sedan blev det ett par nya skor till Isabelle fast hon egentligen inte alls behöver ;)
In på Elgiganten där grannen skulle leta efter ett Nintendo dsi som skulle vara billigt. Jag hittade en dammsugare för ett jättebra pris men som jag inte köpte. Spelet fanns inte där utan det var i Länna det billiga priset fanns.
Vi gick upp till Ikea för att köpa korv till lunch.
På vägen tillbaka till bilen hade jag tänkt slinka in och köpa dammsugaren men naturligtvis fanns den inte kvar :(
Men men vi skulle ju ändå till Länna för att se om spelet fanns. Och det gjorde det och även dammsugaren!
Så numera har jag en tysgående dammsugare och det är en fröjd att dammsuga med den plus att den är så tyst.
Min nuvarande låter som ett helt reaplan! Utan hjul och ihoptejpad lite här och där.
Även om det inte blev den shoppingen jag tänkt så är jag så nöjd att det blev som det blev idag :)

Så här ser den ut.

Bild lånad från Elgiganten.

3 kommentarer:

  1. Det är så underbart med en tyst dammsugare, ibland får jag känna efter att den verkligen är påslagen - man hör den inte :-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det är riktigt roligt att dammsuga nu :D
    Den är hundra gånger bättre än den gamla.

    SvaraRadera